Mellemtrin Fjellerup / Stenvad

Ressourcesyn og anerkendelse
Vi ser eleverne ud fra deres ressourcer. Det at kunne noget og opleve, at man lykkes er vigtigt. Det giver mod på den næste opgave.
Eleverne ved godt hvad en skole er:
”Et sted, hvor men lærer noget, hvor man har kammerater og, hvor man leger”.
Eleverne har brug for voksne, som sammen med dem opstiller realistiske mål således, at de ser og oplever, at de lykkes i en skole. Målene vil tage udgangspunkt i folke- skoleloven, elevens interesser, viden om barnets styrker og svagheder.
Fag og aktiviteter skal planlægges med tanke på succes- oplevelse for eleven. De voksne må bekræfte eleverne i, hvad de er gode til.
Det er vigtigt at stille krav til eleverne: Hvad er den næste ting, jeg skal kunne til fodbold? ved frokostbordet? og for at løse en matematik opgave?
Det er vigtigt for os, at eleverne kommer til at opleve, at de bliver hørt, forstået og anerkendt på deres oplevelser og præmisser.