I gruppen for elever med multiple funktionsnedsættelser tager vi afsæt i et helhedssyn på eleven. Det betyder, at der sammenhæng i pædagogikken i både skole og SFO. Vores udgangspunkt er neuropædagogikken og de mange kompetencer.
Kommunikation er nøglebegerebet i alle pædagogiske tiltag i gruppen, og der arbejdes således meget ud fra "struktureret overfortolkning"
Motoriske aktiviteter eer også en stor del af det pædagogiske tilbud.
TEACCH-pædagogikken er en hjørnesten i den pædagogiske struktur, idet der bliver arbejdet meget struktureret både indenfor hele skemaet genereelt og i de enkelte sekvenser specielt.
Vi arbejder på at den enkelte elev, med udgangspunkt i hans / hendes potentiale, er så aktive som muligt.
I hverdagen:
Vil der være noget eleverne skal. (Folkeskoleloven)
Vil der være noget eleverne kan (mestringsglæde)
Vil der være noget som er sjovt og engagerende (motivation - flow)
Vil deer være noget eleverne er lige ved at kunne (Zonen for nærmeste udvikling)
ET GODT VÆREESTED ER ET GODT LÆRESTED.